چند نکته برای فروش تلفنی موفق
۱-در ساعات کاری، تماسهای تلفنی شخصی را به حداقل برسانید. با اینکار ، فروشتان بیشتر می شود. اگردر روز تنها ۳ تماس تلفنی شخصی داشته باشید و هرتماس بطور متوسط ۴ دقیقه طول بکشد ، در طی سال حدودا"۴۸ ساعت از وقتشما گرفته شده است. اختصاص ۴۸ ساعت برای فروش ، می تواند چندینمشتری جدید ایجاد کند.
۲-بیش از حدنگران بهترین زمان تماس با مشتریان نباشید. بعضی از فروشندگان ، اول ساعت کاری وحدود ظهر با مشتریان تماس نمی گیرند و با خود می اندیشند که مشتری در دسترس نخواهدبود. از تمام روز کاری برای تماسهای تلفنی استفاده کنید. اگر تلفن نکنید ، هیچگاهآنها را نخواهید یافت.
۳-برای تماسهایتلفنی ، هدفهای روزانه قرار دهید و سعی کنید در هر شرایطی به آن اهداف برسید. وقتیبدانید در روز باید به تعداد مشخصی برسید ، متمرکز تر و سریعتر کار خواهید کرد.
۴-برای روز بعد ،همین امروز برنامه ریزی کنید. اولین ساعت روز کاری بسیار با ارزش است ، چون باانرژی هستید ، پس آنرا به تماس گرفتن اختصاص دهید و نه به برنامه ریزی.
۵-تعداد تماسهایروزانه خود را در دفتری یادداشت کنید. هر روز سعی کنید حداقل یک تماس بیشتر از روزقبل بگیرید. وقتی پس از چند هفته نتایج را ببینید ، متعجب خواهید شد.
۶-اگر از رویفهرستی مشخصی از مشتریان پیش می روید ، به تک تک شماره ها زنگ بزنید. در مقابل اینتمایل که بطور اتفاقی زنگ بزنید و یا از افرادی صرفنظر کنید ، بایستید. هیچگاهپیشداوری نکنید ، زیرا ممکن است فروش بزرگی را از دست بدهید.
۷-میزان درآمدخود را از هر تماس محاسبه کنید. درآمد هفتگی را بطور متوسط حساب کرده و بر تعدادمکالمات هفتگی تقسیم کنید. مقدار حاصل را در دفتر خود یادداشت کنید و سعی کنید اینمقدار را افزایش دهید. یعنی بر روی این کار کنید که در تعداد تماسهای مشخص ، بهافراد بیشتری بفروشید.
۸-وقتی با یکشرکت تماس می گیرید ، در صورت امکان با بالاترین مقام صحبت کنید ، زیرا او قدرتتصمیم گیری دارد و اگر شما را به افراد دیگری ارجاع داد ، می توانید بگویید که شخصبا بالاترین مقام از شما خواسته تا با او هماهنگ کنید.
۹-اگر به شماگفته شد که شخص مورد نظر دیگر در اینجا فعالیت نمی کند ، بدون وقفه بپرسید چه کسیجای او را گرفته است و با او صحبت کنید. فرصت صحبت با یک مشتری جدید را از دستندهید.
۱۰-اگر از رویفهرستی تماس می گیرید که در اختیار چندین نفر قرار می گیرد ، کار خود را از انتهایفهرست شروع کنید ، زیرا معمولا دیگران از ابتدای فهرست کار خود را شروع کرده اند وافراد انتهایی فهرست ، مورد توجه کمتری قرار می گیرند.
بهره وری و عوامل اثر گذار در آن
10 اصل مهم در مدیریت
هشت روش تصمیم گیری های روزانه
، ,روز ,تلفنی ,تماسهای ,ساعت ,کاری ,را از ,خود را ,تماسهای تلفنی ,کنید ، ,سعی کنید ,برای تماسهای تلفنی
درباره این سایت