محل تبلیغات شما


 تضمین کیفیت وکنترل کیفیت


کنترل کیفیت به منظور شناسایی و درنهایت رفع مشکلات در محصول ، به جهت جلوگیری از بروز تولید محصولات با کیفیت پایین، شکل گرفته است .

کنترل کیفیت شامل آزمایش های کیفینمونه ها و درنتیجه برداشت آماری از آنها میگردد .

کنترل کیفیت ، بر روی محصول ،شناسایی و کنترل مسائل کیفی تمرکز می کند.

کنترل کیفیت در قسمتهای مختلف فرآیندتولید صورت می‌ گیرد و این کنترل ها توسط افراد متخصص که درگیر در فرایند هستندانجام می شود.

وظیفه کنترل کیفیت نظارت دقیق برتمام پدیده های موثر درتولید اعم از کنترل مراحل خرید مواد اولیه مناسب ، کنترل فرآیندتولید ، کنترل محصول نهائی، بررسی بازخوردها و تحلیل نتایج به منظور حصول تمام ویژگیهایمطلوب در محصولات سازمان،میباشد .

بطور کلی میتوان کنترل کیفیت را در ۳ مرحله زیر خلاصه کرد:

    الف - کیفیت اندازه گیری میگردد .

    ب   - کیفیت با استاندارد های از پیشتعیین شده مقایسه میگردد .

    ج   - کلیه اقدامات موثر،جهت کاهشاختلافات با استانداردها انجام میپذیرد .

کنترل کیفیت غالبا شامل فعالیت هایعمومی میشود که اطلاعات بدست آمده و محاسبه شده در مورد فرایند را بدقت بررسی میکند و از روش های استاندارد مورد تایید برای نشر محاسبات و اندازه گیری ها، تخمینو آرشیو اطلاعات و گزارشات استفاده می کند.

تضمین کیفیت (QA ) یک سیستمبازبینی بیرونی و یک سری رویه های ممیزی است که توسط افراد خارج از فرایند صورت میپذیرد.

در بسیاری ازاوقات QA فقط در مورد محصول نهایی و پایان فرایند بکار می رود، اما یکبرنامه تضمین کیفیت موثر و کارا باید تمام مراحل اعم از برنامه ریزی و گام هایکنترل کیفیت ( QC ) را موردارزیابی قرار دهد.

تضمین کیفیت بدین معناست که محصولاتو خدمات را درست منطبق با خواسته های مشتری تحویل دهیم. بعبارتی تضمین کیفیت اجراییکسری کنترلها بر اساس مستندات در مراحل حساس تجاری است به طوری که این اطمینان بهوجود آید که دقیقاً نیازهای مشتری تأمین گردیده است.

تضمین کیفیت را با کنترل کیفیت نبایداشتباه کرد.

کنترل کیفیت ، به کیفیت خدمات وتولیدات شما مربوط می شود.

تضمین کیفیت ، سیستم کنترلها بر اساسمستندات در داخل سیستم سازمان است  به طوریکه هیچگاه مشتری خود را از دست ندهد . به عبارت دیگر تضمین کیفیت احتمال بروز خطارا که موجب ایجاد ضرر برای سازمان و مشتری می شود ، از بین می برد.

ضرری که ممکن است از منافع مشتری بکاهد یا حسنشهرت تجاری سازمان را از بین ببرد.



بهره وری و عوامل اثر گذار در آن

10 اصل مهم در مدیریت

هشت روش تصمیم گیری های روزانه

کیفیت ,کنترل ,، ,های ,تضمین ,مشتری ,کنترل کیفیت ,تضمین کیفیت ,می کند ,می شود ,کیفیت ،

مشخصات

آخرین مطالب این وبلاگ

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

detudivil تحیات الهوی درهم برهم بزرگترین سایت تفریح وسرگرمی Joseph's site فَإِنَّ حِزْبَ اللَّهِ هُمُ الْغَالِبُونَ Christine's page خسرویها : www.khosraviha.ir : وبلاگ دامپزشک - بانک مقالات دامپزشکی Lady M