محل تبلیغات شما

حوزه‌های دانشمدیریت

 

براساس استاندارد  PMBOK، مدیریت نه‌گانه حاكم بر پروژه‌هاعبارتند از:

1.       مدیریت یكپارچگی پروژه : توصیف كننده فرایندهای موردنیاز جهت حصول اطمینان ازهماهنگی مناسب عناصر مختلف پروژه و شامل آغاز پروژه، اجرای برنامه و اختتام پروژهمی‌باشد.

2.       مدیریت محدوده پروژه:  توصیف‌گر فرایندهایلازم برای حصول اطمینان از این امر كه پروژه در برگیرنده تمامی فعالیتهای موردنیازبوده و كار اضافی در آن انجام نمی‌شود، می‌باشد و شامل تصور توسعه پروژه، محدودهتوسعه وكنترل، تعریف فعالیتها و كنترل آن می‌گردد.

3.       مدیریت زمان پروژه:  توصیف‌گر فرایندهایلازم برای حصول اطمینان از خاتمه به‌ موقع پروژه می‌باشد و شامل تعریف ارتباطفعالیت ها، برآورد مدت زمان فعالیت ها، تهیه برنامه زمانی و كنترل زمانبندی آنهاست.

4.       مدیریت هزینه پروژه‌ها:  توصیف‌گر فرایندهایلازم برای حصول اطمینان از اینكه پروژه در چارچوب بودجه مصوب به اتمام خواهد رسید،می‌باشد و شامل برآورد هزینه، بودجه‌بندی و كنترل هزینه می‌گردد.

5.       مدیریت كیفیت پروژه:  توصیف‌گر فرایندهایلازم برای حصول اطمینان از تامین ضرورت های موثر در اجرای پروژه بوده و شاملبرنامه‌ریزی، تضمین و كنترل كیفیت می‌باشد.

6.       مدیریت تداركات پروژه:  توصیف‌گر فرایندهایموردنیاز برای فراهم كردن كالا و خدمات  لازم در پروژه می‌باشد و شامل برنامه‌ریزیو كنترل تداركات، مدیریت مدارك تجهیزات، برنامه‌ریزی تقاضا و درخواست، انتخابمنبع، مدیریت و ارزیابی طرفهای قرارداد دست دوم (Subcontractors) آنهاست.

7.       مدیریت منابع انسانی پروژه:  توصیف‌گر فرایندیاست كه بهترین شكل بكارگیری افراد در پروژه را تضمین می‌نماید و شامل تعریف ساختارسازمانی نیروی انسانی پروژه، شیوه‌های جذب نیرو، روش تخصیص نیروها (در ساختارماتریسی)، تشكیل، سازماندهی و توسعه تیم پروژه می‌باشد.

8.       مدیریت ارتباطات پروژه:  توصیف‌گر فرایندهایلازم برای حصول اطمینان از تولید، جمع‌آوری، انتشار و توزیع مناسب و به ‌موقعاطلاعات پروژه بوده و شامل برنامه‌ریزی ارتباطات، مدیریت اطلاعات، كنترل اطلاعات، گزارشكارایی و اختتام رسمی پروژه می‌باشد.

مدیریت ریسك پروژه: توصیف‌گر فرایندی است كه با تعیین و تجزیه ‌وتحلیل واكنش مناسب در مقابل درجه ریسك پروژه سر و كار دارد و شامل تعریف ریسك درپروژه، برآورد ریسك، كمی (مقداری) كردن ریسك، اتخاذ واكنش در برابر ریسك و كنترلواكنش در قبال ریسك و پاسخگویی در قبال ریسك می‌باشد.

بهره وری و عوامل اثر گذار در آن

10 اصل مهم در مدیریت

هشت روش تصمیم گیری های روزانه

پروژه ,مدیریت ,می‌باشد ,       ,توصیف‌گر ,كنترل ,و شامل ,       مدیریت ,  توصیف‌گر ,حصول اطمینان ,اطمینان از

مشخصات

آخرین مطالب این وبلاگ

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

misnesoder شعر رضوان راز خوشبختی (The Secret Of Happiness) هپتا رایانه telpaupochi Gary's life ♥خادم هیئتهای حسینی تبریز(حمیدكافی لاله)♥ mietresunre وبلاگ شخصی دانیال خسروانی پرشام موبایل (سایت بررسی تخصصی موبایل و لوازم جانبی )